Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Αρχική / Νέα και δράσεις / Η μουσειοβαλίτσα της Νομισματικής Συλλογής στο ΣΔΕ των Φυλακών Κέρκυρας
31.10.2025

Η μουσειοβαλίτσα της Νομισματικής Συλλογής στο ΣΔΕ των Φυλακών Κέρκυρας

Εξερεύνηση της ιστορίας του αρχαίου νομίσματος

Η εκπαιδευτική μουσειοβαλίτσα «Ταξίδι στον κόσμο του χρήματος» με θέμα την ιστορία του νομίσματος, άνοιξε τον δρόμο για μια ξεχωριστή ημέρα γνώσεων, ιστορίας, έμπνευσης και αλληλεπίδρασης.

Μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση, η Επιμελήτρια της Νομισματικής Συλλογής Δρ Δήμητρα Τσαγκάρη καθοδήγησε τους εκπαιδευόμενους στον μαγευτικό κόσμο της ιστορίας του αρχαίου νομίσματος και τους ενθάρρυνε να εξερευνήσουν τα αρχαιολογικά, μυθολογικά και ιστορικά μυστικά που κρύβει.

 Με μεγάλο ενθουσιασμό και θερμή αποδοχή, οι μαθητές:

  • Παρατήρησαν τις εικόνες των αρχαίων νομισμάτων.
  • Μίλησαν για τις διάφορες ιστορίες που μπορεί να κρύβει ένα τέτοιο μικρό αντικείμενο καθημερινής χρήσης.
  • Μοιράστηκαν ιστορικά στοιχεία νομισμάτων άλλων χωρών.
  • Εξέφρασαν τις δικές τους απορίες ή σκέψεις.

Προσωπική ανάπτυξη μέσα από τη μάθηση

Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με βιωματικές, ομαδικές δραστηριότητες και συζητήσεις, ενώ το πρόγραμμα σε κάθε στάδιο λάμβανε υπόψη τα χαρακτηριστικά, τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων.

Οι 2 ομάδες των εκπαιδευόμενων βρέθηκαν σε ένα περιβάλλον που πρόσφερε ασφάλεια, σεβασμό και αποδοχή, και συμμετείχαν με ενθουσιασμό. Παράλληλα, αντιμετώπισαν τη μάθηση ως μέσο προσωπικής ανάπτυξης, έκφρασης και κοινωνικής επανένταξης.

Τα μέλη της δράσης

Στην εκπαιδευτική δράση συμμετείχαν ο Διευθυντής του Σχολείου, κ. Σπύρος Βράκας και οι εκπαιδευτικοί κ. Φωτεινή Δημουλή και κ. Σοφία Λουκά.

Επίσης συμμετείχαν η Δρ Δήμητρα Τσαγκάρη και η κ. Ελένη Κακούρη από τη Νομισματική Συλλογή, και ο κ. Κωνσταντίνος Χριστόπουλος, Υπεύθυνος του Μουσείου Χαρτονομισμάτων Ιονικής Τραπέζης στην Κέρκυρα.

Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για την εμπειρία

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με ομαδική συζήτηση για την εμπειρία του προγράμματος, όπου αναδείχθηκε η αξία της εκπαίδευσης, της συμμετοχής, της επικοινωνίας και της προσωπικής αλλαγής.

Η εμπειρία αυτή επιβεβαίωσε τον παιδαγωγικό ρόλο του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας ως χώρου μάθησης, καθώς και ουσιαστικής ανθρώπινης επαφής και ελπίδας.

Όπως δήλωσε ο κ. Σπύρος Βράκας, Διευθυντής του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών Κέρκυρας:

«Η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα για την ιστορία του νομίσματος στο Σχολείο μας  ήταν μια εμπειρία ουσιαστικής μάθησης – όχι μόνο για τους εκπαιδευόμενους, αλλά και για εμάς τους εκπαιδευτικούς. Μέσα από τη συζήτηση για την ιστορική πορεία του χρήματος, είδα ανθρώπους να αναστοχάζονται πάνω στη δική τους πορεία, να συνδέουν το παρελθόν με το παρόν και να ξαναδίνουν νόημα στη μάθηση. Κατάλαβα για ακόμη μία φορά ότι η εκπαίδευση δεν είναι απλώς γνώση. Είναι διαδικασία αλλαγής, ενδυνάμωσης και ελπίδας».