Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Αρχική / Νέα και δράσεις / Οι μουσειοβαλίτσες ξεκίνησαν το ταξίδι στο νέο σχολικό έτος
02.12.2024

Οι μουσειοβαλίτσες ξεκίνησαν το ταξίδι στο νέο σχολικό έτος

Μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Μικρού Ευμοίρου Ξάνθης
Παιδιά με κάρτες νομισμάτων
Εκπαιδευτικό υλικό μουσειοβαλίτσας «Νόμισμα και Συναλλαγές»
Παρουσίαση σε διαδραστικό πίνακα
Επιδαπέδιος χάρτης
Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό
Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό
Παιδιά με κάρτες
Διαδραστικός πίνακας με παιδικά γράμματα
Λευκός πίνακας με παιδικά γράμματα

Το σχολικό έτος 2024-2025 ξεκίνησε δυναμικά για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Συλλογή σε μουσειοβαλίτσα» της Νομισματικής Συλλογής της που συνεχίζει και φέτος το ταξίδι του σε σχολεία ανά την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, μέσα στο 1ο δίμηνο του σχολικού έτους, το πρόγραμμα, που αποτελείται από τις μουσειοβαλίτσες «Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα» και «Νόμισμα και Συναλλαγές. Από το χθες στο σήμερα», έχει ήδη ταξιδέψει σε 25 σχολεία της χώρας, με συμμετοχή 1.267 μαθητών και 33 εκπαιδευτικών.

Στόχος του προγράμματος

Μέσα από το πλούσιο και πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό τους, οι 2 μουσειοβαλίτσες του προγράμματος προσφέρουν στα παιδιά μια διαδραστική εμπειρία μόρφωσης και ψυχαγωγίας με στόχο την:

  • Ενημέρωση για την ιστορία του νομίσματος και την εξέλιξη των συναλλαγών.
  • Εξοικείωση με βασικούς όρους και έννοιες που σχετίζονται με το χρήμα.
  • Καλλιέργεια της συνεργατικότητας, της βιωματικής μάθησης, της παρατηρητικότητας και της φαντασίας.

Ενδεικτικοί σταθμοί στο ταξίδι των μουσειοβαλιτσών

Ήδη από το πρώτο 2μηνο της φετινής σχολικής χρονιάς, οι 2 μουσειοβαλίτσες έχουν ταξιδέψει σε πολλά σχολεία της Ελλάδας.

Δημοτικό Σχολείο Εξάρχου Φθιώτιδας

12 μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα» στο 1ο ταξίδι του για τη φετινή σχολική χρονιά.

Τα παιδιά:

  • Έμαθαν για την 1η εμφάνιση και την ιστορία του νομίσματος.
  • Κράτησαν στα χέρια τους 6 από τα πιο χαρακτηριστικά νομίσματα της αρχαιότητας σε πιστά αντίγραφα.
  • Κατασκεύασαν τα δικά τους νομίσματα από πηλό και πλαστελίνη με πήλινες μήτρες.
  • Ανακάλυψαν την ιστορία διάφορων πόλεων και βασιλέων, μέσα από 50 κάρτες νομισμάτων, και να εντοπίσουν τις πόλεις σε έναν μεγάλο επιδαπέδιο χάρτη.
  • Παρατήρησαν τις λεπτομέρειες της εικονογραφίας των νομισμάτων και να γνωρίσουν την ποικιλία των θεμάτων που κοσμούν τις όψεις τους (μυθολογία, φύση, αθλήματα, πορτρέτα).

1ο Δημοτικό Σχολείο Χρυσοβίτσας Μετσόβου

20 μαθητές και μαθήτριες παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα» στις αρχές Οκτωβρίου 2024.

Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες, καθώς και για την παρουσίαση και το βίντεο για τα αρχαία νομίσματα. Με αφορμή το υλικό της μουσειοβαλίτσας:

  • Εξέφρασαν ερωτήσεις και απορίες στους εκπαιδευτικούς που υλοποίησαν το πρόγραμμα.
  • Πήραν μέρος σε συζήτηση στην τάξη, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε σύνδεση με την ύλη των σχολικών μαθημάτων.

Δημοτικό Σχολείο Μικρού Ευμοίρου Ξάνθης

30 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νόμισμα και Συναλλαγές. Από το χθες στο σήμερα».

Μέσα από το εκπαιδευτικό υλικό της μουσειοβαλίτσας, τα παιδιά:

  • Έμαθαν για την ιστορία του νομίσματος και των οικονομικών συναλλαγών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
  • Κράτησαν στα χέρια τους πιστά αντίγραφα από το πιο ισχυρό νόμισμα κάθε ιστορικής περιόδου.
  • Ήρθαν σε επαφή με τους σύγχρονους τρόπους συναλλαγών που επέβαλαν η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η ψηφιακή εποχή.
  • Συμμετείχαν σε δραστηριότητες και συζητήσεις με αφορμή τις εικόνες, τα ιστορικά πρόσωπα και τα γεγονότα που απεικονίζονται στα νομίσματα και χαρτονομίσματα.

Επιπλέον, αρκετά παιδιά πήραν την πρωτοβουλία να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν στην τάξη νομίσματα και χαρτονομίσματα άλλων χωρών, για να παρατηρήσουν μαζί με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους τις παραστάσεις που απεικονίζονται σε αυτά.

Δημοτικό Σχολείο Γυμνού Ευβοίας

53 μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νόμισμα και Συναλλαγές. Από το χθες στο σήμερα».

Η συνολική εμπειρία έγινε η αφορμή για επιπλέον εκπαιδευτικές δράσεις, όπως:

  • Αυτοσχέδια έκθεση στο σχολείο με νομίσματα που κατασκεύασαν τα παιδιά.
  • Παρακολούθηση προγράμματος νομισματικής από την Ελβετική Αρχαιολογική Σχολή, η οποία διεξάγει πολυετές ανασκαφικό έργο στην περιοχή. Κατά τη διάρκειά του, τα παιδιά γνώρισαν το αρχαίο νόμισμα της Ερέτριας.

Δημοτικό Σχολείο Δοκιμίου Αιτωλοακαρνανίας

60 μαθητές και μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νόμισμα και Συναλλαγές. Από το χθες στο σήμερα».

Τα παιδιά γοητεύτηκαν από τα ψηφιακά παιχνίδια που περιλαμβάνει η μουσειοβαλίτσα, τα οποία αποτελούν σημαντικό εργαλείο πρακτικής εφαρμογής της γνώσης.

Δημοτικό Σχολείο Οινοφύτων

40 μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης παρακολούθησαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα» και «Νόμισμα και Συναλλαγές. Από το χθες στο σήμερα».

Μέσα από το εκπαιδευτικό υλικό, τα παιδιά:

  • Έμαθαν για την ιστορία του νομίσματος και των συναλλαγών.
  • Άγγιξαν, επεξεργάστηκαν και παρατήρησαν αντίγραφα νομισμάτων, και αναλογίστηκαν την καλλιτεχνική αξία της εικονογραφίας τους.
  • Σχεδίασαν και ζωγράφισαν το νόμισμα της περιοχής τους έτσι όπως το φαντάστηκαν.
  • Παρουσίασαν τα νομίσματα που κατασκεύασαν από πηλό και πλαστελίνη σε αυτοσχέδια έκθεση στο σχολείο.
  • Συζήτησαν για τους σύγχρονους τρόπους συναλλαγών και εντόπισαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους.
  • Εξοικειώθηκαν με βασικούς όρους που σχετίζονται με το χρήμα.