Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Αρχική / Εκθέσεις / Συμμετοχή στην έκθεση «Ευρυδίκη Κωστοπούλου (1907-1980)»

Συμμετοχή στην έκθεση «Ευρυδίκη Κωστοπούλου (1907-1980)»

Αφίσα της έκθεσης
Πίνακας «Σαντορίνη»
Πίνακας «Σαντορίνη»
Πίνακας «Καράβια»
Πίνακας «Βάρκες»
Πίνακας «Χωριάτικο σπίτι»
Πίνακας «Καβούρι»
Πίνακας «Λιμάνι της Ύδρας»
Πίνακας «Το Μοναστήρι στο Δαφνί»

Η Συλλογή Έργων Τέχνης της Alpha Bank συμμετέχει στην έκθεση «Ευρυδίκη Κωστοπούλου (1907-1980)» των Ιδρυμάτων Παναγιώτη και Έφης Μιχελή, και Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, με τον δανεισμό 8 έργων της σπουδαίας Ελληνίδας ζωγράφου. Η έκθεση παρακολουθεί την εικαστική εξέλιξη της Ευρυδίκης Κωστοπούλου, στο πλαίσιο προβολής έργων Ελληνίδων δημιουργών.

Η Συλλογή Έργων Τέχνης της Alpha Bank συμμετέχει στην έκθεση με 8 έργα της ζωγράφου Ευρυδίκης Κωστοπούλου:

  1. Σαντορίνη, Λάδι σε χάρντμπορντ, 53 x 38 εκ.
  2. Σαντορίνη, Λάδι σε χάρντμπορντ, 45 x 54 εκ.
  3. Καράβια, Λάδι σε χάρντμπορντ, 30 x 40 εκ.
  4. Βάρκες, Λάδι σε χάρντμπορντ, 46 x 55 εκ.
  5. Χωριάτικο σπίτι, Λάδι σε μουσαμά, 40 x 50 εκ.
  6. Καβούρι, 1950-55, Λάδι σε χάρντμπορντ, 37 x 53,5 εκ.
  7. Λιμάνι της Ύδρας, 1950-60, Λάδι σε χάρντμπορντ , 39 x 49 εκ.
  8. Το Μοναστήρι στο Δαφνί, Λάδι σε χάρντμπορντ, 26 x 40 εκ.

Απάνθισμα έργων της Ευρυδίκης Κωστοπούλου

Εκτός από τα 8 έργα της Ευρυδίκης Κωστοπούλου που δανείζει η Συλλογή Έργων Τέχνης της Alpha Bank, η έκθεση παρουσιάζει έργα της ζωγράφου από:

  • Άλλες ιδιωτικές συλλογές.
  • Τη συλλογή του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.

Όλα τα έργα αναδεικνύουν τον σκοπό της Ευρυδίκης Κωστοπούλου να βιώσει και να προσφέρει ευχαρίστηση μέσα από τη δημιουργία.

Μια γυναικεία υπόθεση

Μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία του Ιδρύματος Παναγιώτη και Έφης Μιχελή είναι η προβολή έργων Ελληνίδων δημιουργών.

Η έκθεση για την Ευρυδίκη Κωστοπούλου ακολουθεί αντίστοιχες άλλων σημαντικών γυναικών ζωγράφων της μεταπολεμικής περιόδου.

Ευρυδίκη Κωστοπούλου και Γιάννης Κωστόπουλος

Η Ευρυδίκη Κωστοπούλου (1907-1980) ήταν μητέρα του αείμνηστου Προέδρου της Alpha Bank, Γιάννη Κωστόπουλου. Η αδελφή του, Άννυ Κωστοπούλου, επίσης ζωγράφος, είχε γράψει πως τα αδέλφια «μεγάλωσαν σε ένα περιβάλλον αγάπης για την τέχνη». Δικαιολογημένα, ο Γιάννης Κωστόπουλος εξελίχτηκε σε σημαντικό φιλότεχνο και συλλέκτη, ενώ διατηρούσε σχέσεις φιλίας με καλλιτέχνες.

Εξάλλου, η έκθεση με έργα της ζωγράφου Ευρυδίκης Κωστοπούλου είναι ένας φόρος τιμής στον ίδιο τον Γιάννη Κωστόπουλο, καθώς υπήρξε ένα από τα πρώτα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Μιχελή.

Επιμέλεια και παράλληλες εκδόσεις

Την επιμέλεια της έκθεσης έχουν οι:

  • Ειρήνη Οράτη, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.
  • Βαγγέλης Νικολάου, υπεύθυνος για τον χώρο τέχνης Α49.

Η έκθεση, που πρόκειται να παρουσιαστεί και στην Αθήνα, συνοδεύεται από δίγλωσσο κατάλογο.

Μαθητεία και σχέσεις με δημιουργούς

Η Ευρυδίκη Κωστοπούλου σπούδασε κοντά στον Περικλή Βυζάντιο (1893-1972) και τον Ευθύμιο Παπαδημητρίου (1895-1959), που ήταν σημαντικοί δημιουργοί της εποχής της.

Μεταπολεμικά και ως το τέλος της ζωής της ανέπτυξε σχέσεις φιλίας και συνεργασίας με πολλούς καλλιτέχνες και μελετητές. Μάλιστα, αρκετοί από αυτούς, ύστερα από δική της προτροπή, συμμετείχαν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες για την τότε Τράπεζα Εμπορικής Πίστεως.

Μια θεματική που εξελίσσεται

Η Ευρυδίκη Κωστοπούλου ζωγράφιζε ακατάπαυστα και η θεματική της εξελίχτηκε με τον καιρό. Αρχικά, τα θέματά της ήταν:

  • Τοπία και σπίτια.
  • Συνθέσεις με ανθρώπους.
  • Γυναίκες σε εργασία.
  • Νεκρές φύσεις με λουλούδια και εργαλεία.

Αργότερα, απεικόνισε κυρίως τοπία από την Ύδρα, την Μυτιλήνη και τον Μόλυβο, το Καβούρι, τις Κυκλάδες, το Δαφνί και την Αθήνα.

Τα πρώτα της έργα διακρίνονταν από επιφυλακτικότητα. Ωστόσο, όσο αφοσιωνόταν στο φυσικό τοπίο, η ματιά της διαφοροποιήθηκε, και σταδιακά το έργο της αποκάλυψε τις καλλιτεχνικές της δυνατότητες και την αυτοπεποίθησή της.

Ξεχωριστή τεχνοτροπία

Η ζωγράφος επέλεγε μικρές διαστάσεις και προτιμούσε το χάρντμπορντ, δηλαδή τη σκληρή επιφάνεια, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πιθανότατα ζωγράφιζε σε εξωτερικούς χώρους.

Τα έργα της Ευριδίκης Κωστοπούλου είχαν εξπρεσιονιστικό χαρακτήρα, ενώ απουσίαζε το σχέδιο. Παράλληλα, έδινε μεγάλη έμφαση στο χρώμα. Η πινελιά της όριζε το σύνολο του έργου και πρόσθετε δυναμισμό. Πολλές φορές άφηνε περιμετρικά την επιφάνεια του χάρντμπορντ κενή και συμπλήρωνε τη σύνθεση με την κίνηση του πίσω μέρους του πινέλου της.